Saturday, January 23, 2010

pembedahan itu dibatalkan


Salam kepada semua pengunjung blog adik saya ini. Kali ini saya ingin berkongsi suatu pengalaman.

Ketika dalam perjalanan ke Muar semalam ibu mertua saya bercerita tentang jiran/rakannya yang dimasukkan ke hospital akibat terjatuh. Malang tidak berbau, malah dua orang mendapat kecederaan yang hampir sama dan pada masa yang hampir sama. Cuma tempat kejadian berbeza.

Itu hanya intro. Kita terus pada cerita yang nak saya kongsikan. Bukan mengenai jiran-jiran kami itu tetapi mengenai seorang pesakit lain yang ditemui dalam wad yang sama ketika melawat mereka beberapa hari lalu.

Pesakit tersebut baru selesai menjalani satu pembedahan. Namun di bahagian belakang tubuhnya tumbuh sejenis bisul tidak bermata. Keras. Doktor yang merawat bercadang untuk membedahnya.

Ertinya, beliau akan menjalani pembedahan kedua.

Maka jiran kami memberinya sebotol minyak Morhabshi dan disapu pada bengkak tersebut.

Alhamdulillah. Apabila doktor memeriksa pada keesokan hari, didapati bengkak itu sudah surut dan tidak keras lagi.

Happy ending story... Doktor memberitahu bahawa ia tidak perlu dibedah kerana sudah sembuh.

Alhamdulillah sekali lagi. Pesakit itu membeli beberapa botol lagi daripada ibu mertua saya untuk disimpan di masa akan datang.


foto hiasan:
Operation jpg
minyanville.com

No comments: